2015. június 25., csütörtök

Kovászos uborka krémleves

Lépten-nyomon botlok bele a különböző kovászos uborka krémleves receptekbe.
Nagyjából ugyanaz mindegyik, valahogy így:
- kovászos uborka és leve összeturmixolva
- valami, ami krémesíti
- valami, ami megbolondítja

Úgyhogy nálam a kovászos uborka és leve természetesen saját volt, a legutóbbi eresztés ízre nagyon finom, de picikét puhább az ideális, friss, harsogó-roppanósnál. Sajnos már a piacon vett alapanyag se volt a legfrissebb, és az is lehet, hogy túl meleg volt már neki, amikor kovászoltam. De az íze a szokásos minőséget hozza.
Az egyik recept ír zöldséges alaplét, ilyennel nem készültem, úgyhogy valamennyi zöldésgleveskockás lét öntöttem bele, de nem sokat, és lehet, hogy legközelebb kihagyom.
Belereszeltem a kovászos fokhagymát (egy nagy, egy pici gerezd, kb. hat uborkához).

Ami krémesíti: nálam tejföl és egy kis joghurt.

Ami megbolondítja: vékonyra felvágott snack csípős kolbász szeletek, jól átpirítva serpenyőben. Annyira nem vágtam vékonyra, hogy fennmaradtak volna a leves felszínén, de a zsírból szép mintákat csöpögtettem a levesre. Nagyon jól passzolt hozzá! Update: ma is kísérleteztem, a kaja díszítésnek még nem vagyok a mestere, de azért igyekszem fejlődni.



Lehetne még zöldfűszereken gondolkozni, a kakukkfüvet elképzelhetőnek tartom, de az épp nincs az erkélyen. Valamennyi oregánót és metélőhagymát azért beleturmixoltam a levesbe, biztos, ami biztos.

Ja, és az egészet úgy kezdtem, hogy egy fél fej vöröshagymát megdinszteltem, aztán hagytam kihűlni, és ehhez adogattam hozzá az uborkát, belezúzott kovászos fokhagymát, uborkalevet, zöldséglevet (ha lenne), majd turmixoltam le, és kevertem hozzá szépen egyenletesen a tejes cuccokat, aztán megint turmixoltam rajta egyet.

Sok hasonló recept van még, itt a díszítés se semmi.

Nincsenek megjegyzések: