2013. július 7., vasárnap

Rokfortos pogácsa

Egy vendégségben ettük, és annyira finom volt, hogy nem bírtunk leállni vele, úgyhogy természetesen azonnal elkértük a receptjét.
A mostani zenekaros összejövetelre próbáltam ki először, és mindenkinek nagyon ízlett. Páran biciklivel mentünk Etyek hágóin és a Velencei hegység havas hegycsúcsain keresztül Velencére, és a pogácsa egy jó része már út közben elfogyott. De azért a kényelmes autós-vonatos közönségnek is jutott kóstoló.

A tésztáját előző nap össze kell gyúrni az alábbiakból:
- 15 dkg márvány sajt
- 15 dkg reszelt trappista sajt
- 25 dkg vaj
- 40 dkg liszt
- két tojás sárgája
- egy-két deci tejföl
- kis só

Jól eldolgozzuk, hűtőbe tesszük.
Másnap feles pohárral, vagy ami van (pogácsaszaggatóm még mindig nincs, de találtam egy recés szélű süteményszaggatót, és most azzal csináltam) kiszaggatjuk, én meg szoktam kenni tojással, és rádobálok lenmagot, szezámmagot vagy reszelt sajtot. Forró sütőbe tesszük, megsütjük, és ennyi az egész.

Nincsenek megjegyzések: