2013. szeptember 22., vasárnap

Kedvenc mártogatósaim

Provence piacain a legjobban a tapenade-kóstolásokat élveztem (jó, a sajtok mellett).
Próbáltam itthon is reprodukálni, és egyelőre, bár valószínűleg köze nincs a provence-i tesóihoz, a zöld olajbogyós nagyon bejött.
Gondoltam, elkezdem összeírni azokat a mártogatósokat, krémeket, amiket nagyon szeretek.

Tapenade a la Sophie Meunier

hozzávalók: egy zacskó zöld olajbogyó, jó sok friss bazsalikom, fél gerezd fokhagyma, pár kocka füstölt sajt, az egész nyakon öntve olivaolajjal, majd összeturmixolva (mozsárral lenne elvileg az igazi, de...majd ha egyszer időmilliomos leszek)

Répakrém
hozzávalók: kb. egyenlő arányban nyers répa és füstölt sajt lereszelve, egy kevés fokhagyma, majonéz, és én még tejfölt is teszek hozzá. Garantált siker.

Padlizsánkrém
Na ezt mindenki másképp csinálja. A titka tulajdonképpen az, hogy hogyan sütjük meg - mivel nincs gáztűzhelyem és platnim, valamint kültéri grillsütőm se, ezért én sütőbe szoktam héjastul berakni - így is jó, de az az igazi íz, ami a szüleimnél van, hiányzik belőle. Tegnap kipróbáltam a kontaktgrillben sütést, az ízét még nem teszteltem le (egyelőre fagyasztóban vár a felhasználásra), viszont elég macerás volt.
Nagyon jók a különböző fokhagymás-olivaolajos-joghurtos verziók, de valahogy ebből nekem akkor is a vinette a kedvenc: padlizsán, reszelt (vagy nagyon apróra vágott) hagyma, majonéz, só. Ennyi.

Folyt.köv. (tojáskrém, tonhalkrém, rokfortkrém és társai jönnek majd még sorban)

Nincsenek megjegyzések: