2013. június 20., csütörtök

Zserbó 2

Kolléganőm zserbó receptje, nekem nagyon ízlett, majd én is kipróbálom.

Gerbeaud recept



A tésztához:

• 60 dkg liszt

• 25 dkg vaj

• 10 dkg cukor

• 2 tojássárgája

• 3 evőkanál tejföl (nekem kicsit többet vett fel)

• 2 dkg élesztő

A töltelékhez: (nem mértem az összetevőket csak jó gazdagon megkentem, megszórtam)

• 25 dkg sárgabaracklekvár (3/4 ubis üveg lekvár)

• 35 dkg darált dió

• 20 dkg porcukor



A bevonathoz:

• 4 evőkanál kakaó

• 4 evőkanál cukor

• 5 dkg vaj

Elkészítés:

A tésztához a hozzávalókat összegyúrjuk, majd 5 cipóra osztjuk, és legalább fél óráig pihenni hagyjuk.

Ezután kinyújtjuk a tésztákat, majd egy kikent tepsibe az első tésztát beletesszük. Megkenjük lekvárral, megszórjuk dióval és cukorral. Erre jön a következő tészta és a töltelék, amíg el nem fogy a tészta.

A tetejét villával megszurkáljuk, és a sütőben 180 fokon aranybarnára sütjük. (nálam 35 percet sült hőlégkeverésen)

A vajat felolvasszuk, belekeverjük a kakaóport és a cukrot (én néha teszek bele még tejszínt, hogy krémesebb legyen) majd a kicsit kihűlt süteményt beborítjuk vele.

Ha teljesen kihűlt, már szeletelhetjük is – szerintem melegen is nagyon finom, csak éles kés kell hozzá

Nincsenek megjegyzések: