2010. december 31., péntek

Lazacos-mandarinos-fehérboros penne


Próbáltam rekonstruálni, amit a Vapianoban ettem (két napig sírtam utána, ha csak rágondoltam), és nem lett rossz.
Mennyiségeket nem írok, mert attól függ, hány főre, és ki miből mennyit szeret.

Szóval forró olivaolajon kis hagymát dinsztelek, rá mehet a kis kockákra vágott lazac, jól át kell sütni...mikor már alakul, mehet hozzá a felkockázott mandarin, majd tejszín, fűszerek (pl. só, bors, szerecsendió, chili, fokhagyma), aztán prosecco (vagy jobb híján száraz fehérbor) hozzálöttyint.

A megfőtt tésztával összekeverni, friss rukkolával telepakolni, majd parmezán sajttal megszórni.

Ízlés szerint bővíthető-variálható recept, nekem nagyon bejön.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia,
az étel igazi neve Solomon e Freixenet.

és a processz:
főzd meg a tésztát, ha lehet frissen készítettet, ezt tudsz venni a vapianoban szintén, de ha nem ott veszed, akkor mondjuk javaslom, olyat válassz aminek kicsit érdesebb a felülete, hogy a szósz jól meg tudjon tapadni rajta.

olajon felaprított vagy szétnyomott fokhagymákat párold körülbelül fél percig, majd dobd rá a lehártyázott félbe vágott mandarin gerezdeket és a kockára vágott lazacot úgy, hogy a fokhagymából és a mandarinból kiáramló aromák átjárják és megpárolódjon. ehhez szintén max fél perc kell. amikor a lazac elveszti az élénk narancs színét kapd elő a freixenet-t és körülbelül fél decivel locsold meg. ha befogod az üveg nyakát és leírsz egy kört az edény fölött, akkor az pont annyi lesz. óvatosan, mert a gőz felcsaphat, másrészt szénsavas... bár ha habzóbor fürdőt szeretnél, akkor hajrá! :)
ha ez megvolt már teheted rá a főzőtetjszínt (valami jobb minőségűt javaslok, mert minden az alapanyagokon múlik), sózd és párszor keverd át, hogy az ízek összeérjenek és mehet bele a tészta. mondjuk ezt én külön szoktam intézni, már a tálon, de az eredeti recept szerint még a vokban kell összekeverni lazán átforgatva.
tál közepére halmozva, rukkolával díszítve tálald.
parmesant nem ajánlok a halas/rákos ételekhez, mert az erős íze elnyomja a tengeri bigyók finom ízét.
jó étvágyat kiván egy volt vapianós :)

zs írta...

Atyaég, csak most vettem észre ezt a kommentet! Ezer hála, nagyonnagyon köszönöm!!!