2011. június 7., kedd

Pizza2






Alapvetően úgy vagyok vele, hogy járt utat járatlanért el ne hagyj.
Ha bejött a rendes pizza receptem, akkor nincs szükség újra.

Azonban Áronka, majd Nóri szülinapi zsúrján a szomszédék receptje alapján remek pizzát sikerült csinálni, és ezt még keleszteni se kellett, pikk-pakk kész lett.

A recept két "hagyományos" méretű kerek pizzasütőhöz való.

Hozzávalók:
- 350 g liszt
- 20 g élesztő
- 2 dl langyos víz
- 2 ek olivaolaj
- 1 tk só
- egy csipet cukor

Az egészet össze kell keverni, ha van dagasztó gép, akkor magas fokozaton, kb. egy percig.
Utána még át kell gyúrni rendesen, ha van gép, akkor azzal (a szomszéd olyan verzióval csinálta, ami bizonyos időközönként gyúrt rajta egyet, aztán kb. 10 mp. szünet, majd megint gyúrt, és ezt kb. három percig). Nóri zsúrján én simán kézzel gyúrtam át, bár géppel vsz. kicsit homogénebbre sikerülne a tészta (és kevésbé fárasztó :)
Utána lehet jó vékonyra nyújtani (legyen nagyobb, mint a pizzatál), megkenni a pizzaszósszal, majd rátenni a sajtot, és csak erre jöjjön a többi (sonka, gomba, kukorica, tonhal, ki mit szeret)
Forró sütőben kell sütni, elég hamar kész van (nézni kell).

UPDATE
Most, hogy kitört a kovász- és kenyérsütő mániám, kipróbáltam a receptet saját kovásszal, és jelentem, működik! Csak a felét csináltam a fenti adatgnak. Kicsit több idő kell hozzá, mint az élesztős verzióhoz. Úgy kezdtem, hogy kb. 20 g kovászt (teljes kiőrlésű rozskovászom van) összekevertem 50 g liszttel, és kb. fél deci vízzel, és hagytam már nem emlékszem, mennyit kelni (minimum két óra). Aztán a maradék liszttel, egy ek olajjal és kis vízzel (azt már inkább érzésre, hogy jó legyen a tészta állaga) összegyúrtam, jó alaposan, és utána megint pihent vagy két órát. Utána kezdtem neki a sütésnek. A pizzaszósz is saját volt: olivaolajon fonnyasztott vöröshagyma, fokhagyma, hámozott paradicsom (most konzerv), só, bors, babérlevél, oregánó, bazsalikom, és titkos összetevő (egy kis fehérbor), jó sokáig főztem, aztán kivettem a babérleveleket, és botmixerrel átturmixoltam.


Nincsenek megjegyzések: